fbpx
Ineke Vlaar, gewichtconsulent, leefstijcoach, NLP coach
06-33593260
contact@blijfopmaat.nl

Wandelen op Maat

'Een gezonde geest in een gezond lichaam' voor Vitaliteit, Veerkracht en Innerlijke Rust

Wandelcoaching en/of Mindful Wandelen

Een landpad, het bos, de wind in je haren, de zon of regen op je gezicht. Even helemaal los van alle verplichtingen en even alleen maar aandacht voor jezelf. Hoe voel je je, wat is belangrijk voor je,  waar loop je tegen aan en wat houdt je eventueel daarin tegen?

Terwijl je wandelt bespreek je de kwesties die je bezig houden en waar je iets aan wilt veranderen. Omdat je loopt, kom je ook mentaal makkelijk in beweging. De natuur spiegelt, brengt afwisseling en voorziet in oplossingen.

Je gaat aan de slag met eventuele blokkades op je pad en creëren zo ruimte om je eigen unieke weg in te slaan en te leven vanuit jouw kracht en missie. Buiten werken geeft mogelijkheden die je binnen niet hebt. Door letterlijk in beweging te komen, komen ook je gedachten in beweging. Je kunt je situatie makkelijker gaan bekijken vanuit een ander perspectief. Daarnaast werkt de natuur als extra coach die je helpt om sneller bij je intuïtie en je gevoel te komen. Hierdoor kunnen we meteen met de kern aan de slag.

Gun jezelf de rust, de aandacht en de verwondering en ga met me mee op pad!

Ervaar de Ruimte en Vrijheid

Het voordeel van wandelen in de natuur is dat het je ruimte en vrijheid geeft die je juist nu zo nodig hebt, het vermindert stress, versterkt je immuunsysteem en vult je longen met schone lucht. De natuur helpt je beter inzichten te geven. Je gedachten worden helderder en je komt weer in je kracht te staan.

Aandacht voor je lichaam

Wandelcoaching heeft natuurlijk nóg iets dat het anders maakt: bewegen. Uit je hoofd, in je hart. Aarden, ademhalen, royale bewegingen van het lichaam: ze geven je een gevoel van vrijheid en ontspanning. Je maakt gebruik van je zintuigen.  Je ruikt, hoort, ziet en voelt de natuur en word je bewust wat dat met je doet.

Bewegen geeft rust en helderheid

Bewegen draagt ook bij. Alleen al de bewegingen van armen en benen en de cadans, geven rust en heldere kijk op problemen. Het aarden van de voeten op de grond geeft stevigheid. De beweging maakt ook gelukshormonen vrij  en geeft een positiever gevoel.

Relativerend effect

Zijn en wandelen in de natuur helpt je ons ervaringen, gedachten, gevoelens in perspectief te zetten. De grootsheid van de natuur heeft een relativerend effect.

Mindful Wandelen

Met Mindful Wandelen richt je je aandacht bewust op het Heden ofwel in het Hier en Nu. Je bent juist even helemaal los van alle verplichtingen en je hebt aandacht voor jezelf en de omgeving waarin je loopt.

Met een aantal gerichte oefeningen richt je je geest op het heden. Hierdoor vind je direct ontspanning, meer innerlijke rust en je ervaart een emotionele balans.

Daarnaast leer je hoe je los kunt komen van al dat piekeren en die belemmerende of obsessieve gedachten. En hoe dat je in je dagelijks leven kunt toepassen. Een win-win situatie dus! Hierdoor zul je meer innerlijke rust en emotionele balans in je leven gaan vinden en ervaren.