fbpx
Ineke Vlaar, gewichtconsulent, leefstijcoach, NLP coach
06-33593260
contact@blijfopmaat.nl

Verhogen van je Trillingsfrequentie

'Een gezonde geest in een gezond lichaam' voor Vitaliteit, Veerkracht en Innerlijke Rust

De Kracht van Gedachten

Wist je dat je met jouw gedachten jouw eigen trillingsfrequentie kunt verhogen?

Energie heeft een hoog of een laag trillingsfrequentie. Emoties als woede en jaloezie bijvoorbeeld hebben een laagtrillingsfrequentie, terwijl liefde en vreugde een hoge trillingsfrequentie hebben. Hetzelfde geldt voor voedsel: alcohol heeft een lagere trillingsfrequentie dan een vers biologisch appeltje.

Als jij aan een bepaalde gebeurtenis een negatieve betekenis geeft, dan zal je gevoel volgen. Je gaat je er rot door voelen. En naarmate de impact van de gebeurtenis en de gedachten groter is, ga je je steeds rotter voelen. De kunst is om je gedachten die je gevangenhouden in jouw realiteit te veranderen zodat je perceptie verandert en daarmee je realiteit in de realiteit die je zelf wilt kiezen. Je hebt altijd een keuze!

Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'Je vibratie verhogen: Je vibratie In de natuur wandelen verlagen: fruit, groenten Alcohol Diep in ademen Jaloezie Dankbaarheid Radiatie Creativiteit Boosheid Zonneschijn Medicijnen Accepteren Schreeuwen Knuffelen Ruzie maken Vergeven Witte suiker Bewegen Schuldgevoel Vreugde Veel rood vlees Dansen Wraak gevoelens Lachen Milieu vervuiling Zingen Ongezonde relaties Aarden w.bhoek.a/leiekliakki4 Negatieve gedachten Liefde Vasthouden aan het verleden'

1. Let op je gedachten en woorden

Gedachten zijn krachten, dus denk je positief, zul je ook positiviteit naar je toe trekken. Met negatieve gedachten verlaag je alleen maar je vibratie, en uiteindelijk schiet je er niets mee op.Wanneer je frequentie daalt ben je meer vatbaar voor ongemakken en ziekte. Hoe hoger je frequentie, hoe gezonder en gelukkiger je bent, is onderzocht.

Positief denken is enorm krachtig, het kan deuren openen waarvan je niet eens wist dat je ze had. Ook al ben je een echte negatieveling, in elk van ons zit positiviteit, licht en liefde. Het is enkel een kwestie van dit lichtje te vinden. Hoe moeilijk je dag soms ook lijkt, je kunt altijd wel iets positiefs vinden dat je hebt gezien. Dit kan iets heel kleins zijn. Als je het maar bewust opmerkt. En dit is de eerste stap naar meer positiviteit in je leven.

Oefening: Dankbaarheid

Begin de dag dankbaar. Bedenk elke ochtend als je net wakker bent één ding in je leven waarvoor je dankbaar bent. Het mag van alles zijn, klein of groot. Een geur, een kleur, iets wat je lekker vindt, iemand in je leven.Schrijf elke avond drie dingen waar je dankbaar voor bent.

Zoals je door te piekeren problemen erger maakt, werkt het hier omgekeerd: naarmate je er meer mee bezig bent met dankbaar zijn, bedenk je steeds meer dingen om dankbaar voor te zijn. Dat geeft een gevoel van overvloed.

Het effect merk je na een tijdje. Door je te focussen op dankbaarheid, bouw je aan een emotionele reserve voor als het tegenzit. Je krijgt meer oog voor wat er wél goed gaat, op de mooie en fijne dingen. Je leert, te midden van alles wat je nog wilt verbeteren, om ook blij te zijn met wat er nu is, met wat je hebt en wie je bent.

2. ONTSPANNING EN RUST

Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'Minder streng voor jezelf zijn is een weg naar meer ontspanning en zelfcompassie Blijf op Maat'

Door naar je lichaam te luisteren kun je er meestal achter komen wat je geest nodig heeft. Je lichaam geeft je namelijk continu directe informatie over je mentale toestand. Door te pauzeren en je bewust te worden van je lichaam, kun je dus leren wat je geest nodig heeft. Let eens op je lichaam; zijn je kaken gespannen, heb je je schouders voortdurend opgetrokken, heb je last van misselijk gevoel of doe je altijd alles heel gehaast? Dan is het hoogtijd om een stapje terug te doen!

De ene frequentie kan je helpen, de andere kan je schaden. Zo zijn er dingen die je frequentie naar beneden halen. Denk aan stress, te weinig slaap, te weinig ontspanning. Maar ook roken, drank en drugs ondermijnen jouw frequentie.

OEFENING:
Zorg voor ontspanningsmomenten en voor voldoende slaap.
– Ga bijv.een half uurtje eerder naar bed
– Stop om bijv. 22:00 uur met je mobiel oid
– Doe een paar ademhalingsoefeningen
= Doe een bodyscan

Op mijn website heb ik 3 pdf bestanden klaarstaan die jou zeker gaan helpen meer rust en ontspanning in je leven te creëren. Met info, tips en tools! Interesse? Ga naar https://www.blijfopmaat.nl/…/tips-en-tools-voor-ontspannin…/

3. KIES JE WOORDEN WIJS

Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'Een positieve affirmatie is gezonde voeding voor je geest Blijf op Maat'

Hoe jij tegen jezelf en anderen praat, heeft een grote invloed op je trillingsfrequentie. Elke uitspraak is een uiting van energie. Probeer er dus bewust mee om te gaan. Waarheden, complimenten, wensen, een gebed: allemaal hebben ze een hoge frequentie.Leugens, roddels, twijfels of uitlachen verlagen je frequentie.

OEFENING:
Wees niet te hard voor een ander én niet voor jezelf. Moedig liever aan. Je zal zien dat je veel grotere stappen vooruit kan zetten. Kijk in de spiegel en zeg positieve affirmaties tegen jezelf, zoals: ik ben goed zoals ik ben. Ik ben oké. Ik ben lief. Ik doe ertoe, etc. En ga het ook echt geloven! Niemand is immers perfect, dus accepteer jezelf met al je imperfecties.

4. LAAT HET NEGATIEVE LOS

Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'Bij vergeven gaat het niet over de ander, maar over jou. Het is loslaten van de last die je metje meedraagt. Blijf op Maat'

Wrok, bitterheid, teleurstelling… we hebben nogal de neiging ons hier aan te blijven vastklampen. Meestal uit onvrede over hoe iets is verlopen, of over hoe jij hebt gehandeld. Deze bagage blijven meesleuren draagt echter op geen enkele manier bij aan jouw groei.

OEFENING:
Vraag jezelf eens af: is het echt nodig hieraan te blijven denken? Waarom nog zoveel waarde geven aan zaken die niet meer veranderd kunnen worden? Wanneer je leert loslaten, verhoogt je frequentie als vanzelf. Leer los te laten waar je geen invloed op hebt.

Ook Vergeven verhoogt je trillingsfrequentie. Ook al is het alleen al jezelf vergeven. Daarmee bevrijd je jezelf van die zware last en zeg je dat je niet meer een slachtoffer wilt zijn.

Stop met haat of jezelf te straffen. Zeg tegen jezelf: ‘Ik kies ervoor om niet langer in pijn of met die last rond te lopen en ik bevrijd me hiervan’. Kies voor liefde en respect voor jezelf. Iemand anders vergeven wil niet zeggen dat de boosheid of het verdriet overgaat, maar je kiest ervoor om je hart te redeen uit een gevangenis van haat. Het wil ook niet zeggen dat je het gedrag hoeft goed te keuren. Stop met jezelf te verharden!

5. Eet natuurlijke producten, en vermijd bewerkt voedsel

Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'Ik ben geen product van mijn omstandigheden, ik ben een product van mijn keuzes Stephen Covey- Blijf op Maat'

Ook voedingswaren hebben een eigen trillingsfrequentie. Voedsel dat leeft, zoals verse groenten en fruit, hebben meteen een positief effect op je trillingsfrequentie. Vlees van dieren die goed en in gezonde omstandigheden hebben geleefd, heeft een veel hogere frequentie dan dat van dieren die in erbarmelijke omstandigheden werden gekweekt.
Vermijdt sterk bewerkt voedsel als snoep of snacks. Ze trillen op een laag niveau.

6. WEES AUTHENTIEK

Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'Wees degene wie je bent, niet hoe anderen denken datje zou moeten zijn Blijf op Maat'

Door jezelf te blijven en bewuster om te gaan met je eigen waarden, normen, overtuigingen en intuïtie verhoog je je trillingsfrequentie. Probeer de veranderingen niet te forceren door dingen te doen die eigenlijk niet stroken met jezelf.

OEFENING:
Ken jij je eigen waarden en normen goed en leef je daarnaar? Of worden deze al snel overschreden? Stel diep vanbinnen de vraag: Wil ik dit of heb ik dit nodig? Haal ik hier iets positief uit? Draagt dit bij aan mijn transformatie? Soms moet je niet krijgen wat je wilt, maar willen wat je krijgt.

Leer je grenzen stellen en luister goed naar je intuïtie. Durf eens Nee te zeggen. Stop met pleasegedrag en te voldoen aan de verwachtingen van anderen als dat strookt tegen je eigen gevoel. Leer te luisteren naar de verwachtingen die je van jezelf hebt en ga deze naleven. Zo verhoog je je trillingsfrequentie en doe je dingen die jou energie geven.

Natuurlijk mag je ook Ja zeggen, vooral tegen jezelf als je iets echt nodig hebt. Een krachtige oefening is om jezelf toestemming te geven om te doen wat je zou willen doen of wat je echt nodig hebt. Maak daar tijd voor.

7. POSITIEVE ENERGIE

Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'Omringje met mensen die jou positieve energie geven en die jou helpen en laten groeien Blijf op Maat'

Omring jezelf met mensen die een gunstig effect op jou hebben. Trek op mensen die jou een goed gevoel geven en die jou opkrikken. Samen verhogen jullie de frequentie.

Laat je niet meeslepen door mensen die jou en anderen met een zwaar gevoel belasten of naar beneden halen. Soms zitten we zo vast in onze patronen, dat we maar accepteren hoe anderen tegen je doen. Je hebt daar voor jezelf een manier op gevonden hoe daar mee om te gaan, maar die je trillingsfrequentie naar beneden halen. Sommige mensen maken negatieve energie los en laten je tegen jezelf strijden.

Je hebt altijd gedacht dat ‘doorslikken’ je hielp, maar besef dat het tegendeel waar is. Het is een overlevingsmechanisme die je energie kost en je misschien wel naar beneden haalt. Je hebt altijd mensen die het niet uitmaakt of ze je kwetsen of pijn doen. Soms hebben ze het helemaal niet door wat dat met je doet.

Leer dit te herkennen en maak je keuze wat je hiermee doet. Neem afstand van de gedachte dat je altijd moet vechten. Soms is het beter je over te geven, het los te laten en gezonde keuzes te maken.

8. FOCUS OP CREËREN

Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'Het leven gaat niet over jezelf vinden, maar over jezelf creëren Blijf op Maat'

Door angst te overwinnen en tevens uit je comfort-zone te stappen, leer jij jezelf te testen, te ontdekken en bevestigen wat er binnen jouw eigen mogelijkheden ligt. Soms door geluk, maar meer door bewuste keuzes te maken zal jij aan jezelf kwaliteiten/antwoorden gaan bevestigen.

Stop met zoeken. De onderliggende wens is altijd hetzelfde: het stillen van onrust. Zelfs mensen die leven op momenten van adrenaline doen dat om van het ongemak af te komen, maar dan met een overdosis actie. De innerlijke rust komt vanuit jezelf. Dat is iets wat je uiteindelijk zelf creërt. Wat wil jij? Wat heb jij nodig? Leef daar naar toe en creër in plaats van steeds maar te blijven zoeken. Dat maakt je onrustig.

OEFENING:
Zet doelen, maak plannen. Neem de regie van je eigen leven bewust in handen, hoe klein de stappen ook mogen lijken.

Wat kan ik vandaag anders doen? Hoe kan ik deze week even tijd nemen voor mezelf? Welke kleine aanpassingen kan ik maken om mee te gaan met de flow? Door je eigen leven zichtbaar vorm te geven, kom je dichter bij je kernfrequentie.

9. BEWEEG EN MAAK PLEZIER

Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'Meer bewegen begint niet met vaker sporten, maar met minder zitten Blijf op Maat'

Een wandeling of een fietstochtje. Het zijn allemaal voorbeelden van beweging die een gunstig effect hebben op jouw frequentie.

Vergeet ook vooral geen plezier te maken. Het kan niet de bedoeling zijn jezelf te straffen met een onhoudbaar trainingsschema of onhaalbare targets. Je lichaam is een tempel. Omarm het, en ga er eerbiedig mee om.

Oefening:
Maak tijd voor jezelf vrij om iets leuks te ondernemen. Alleen, met gezin, met vrienden, het maakt niet uit. Als jij jezelf er maar van kunt opladen! Doe in elk geval wat jou positieve energie geeft. Plan bijv een avond per week in om een wandeling te maken.

Maak gebruik van je pauze en ga een stukje bewegen. Je zult merken dat dit enorm verschilt maakt voor de rest van je dag.

10. KEER TERUG NAAR DE NATUUR

Afbeelding kan het volgende bevatten: de tekst 'Het is zo lekker in de natuur omdat deze geen mening geeft over ons. Het gaat gewoon zijn eigen gang. Blijf op Maat'

In deze moderne tijden zijn we verder dan ooit verwijderd van de natuur. Door jezelf opnieuw te verbinden met de aarde, keer je terug naar de essentie van het leven. Het is een verademing voor lichaam, geest en ziel. Trek eens naar het bos, Of maak een heerlijke strandwandeling, ga even heerlijk mediteren in het bos. Hoor de vogels fluiten, de kikkers kwaken of luister naar het geruist van de golven. Er zijn zoveel mogelijkheden. Door meer één te worden met de natuur, ontprikkel je van alle prikkels van de dag en verhoog je je trillingsfrequentie.

Waar kan jij zo van genieten in de natuur?